JAAAAAAAAAAAAAAAAAA.....Vakantie!

Deze week gingen de leraren op maandag, dinsdag en woensdag staken, dat noem ik nog eens staken, serieus! Ze stonden met borden langs de kant van de weg...grappig om te zien. Heel anders dan in Nederland waar alle leraren in een stadion zitten en er een feestje van maken, natuurlijk zijn deze leraren ook serieus over de staking, maar toch anders. En dezelfde dag had de regering besloten om de bezuinigingen door te voeren in Nederland, dus ja waarom dan ook niet, een feestje maken tijdens de staakdag!

Maar goed, dat betekende ook dat ik 3 dagen de kinderen onder mijn hoede had. Op maandag gingen we ontbijten bij De Dutch op Capilano Road, een andere waar ik normaal met Eve heen ga, maar goed, proberen waard, gezellig met de kinderen, Ava en haar moeder Farrah en Eve met Olivia, een bont gezelschap. We eten heerlijke pannenkoeken met stroop (alleen hier moest ik echt extra betalen voor de stroop...WTF!) Het is erg gezellig en genieten vanhet ontbijt. Daarna gaan we naar het strand, het waait erg hard en de golven zijn geweldig hoog. De kids gaan spelen in de speeltuin, ik en Farrah kletsen wat af. Later komt Eve terug met Olivia.
We gaan naar een andere speeltuin, het is koud op het strand. Daar gaan we een aantal uurtjes spelen. Uiteindelijk belanden we bij een indoor ballenbak. Daar zitten wij gezellig te kletsen en de kinderen te spelen.

Op een gegeven moment beukt Evan met zijn hoofd tegen de ruit en doet net alsof hij flauw valt, maar hij heeft ook weleens epileptische aanvallen, en wij roepen hem om op te staan, en hij doet net alsof hij het niet hoort. Ik roep hem dat hij NU uit de bak moet komen, en hij komt, ik zeg niets, pak hem vast en zet hem op het bankje. Ik vertel hem dat we alledrie bezorgt zijn om hem, en dat hij er geen grapje van kan maken omdat hij die aanvallen heeft. Anders kan ik hem nooit meer serieus nemen. Gelukkig begreep hij de boodschap.

Dinsdag word ik om 7 uur wakker gemaakt door Simone, OMG, ik ben zo moe! Maar goed, geen keus, Evan moet naar het ziekenhuis voor onderzoek met zijn moeder. Rond 8 uur maak ik ontbijt op bed voor Simone en mij. Daarna kleuren we samen wat, en hebben het gezellig samen. Evan komt terug thuis. En is brutaal. Ik weet niet wat het met hem is, maar hij is de laatste tijd echt een kreng en zeer brutaal. Dus ik heb gezegd geen computer en nintendo deze avond. En heb ze boven op de koelkast gelegd, toen Lynn thuis kwam, zag ik dat de computer en nintendo weg waren, had dat joch gewoon het gepakt en in zijn kamer gelegd! Brutale vlerk die hij is...en Lynn zei er helemaal niets over! Oh echt waar, als dit mijn kind was geweest, huisarrest voor zijn leven!

In de avond heb ik gelukkig wat de doen en kan ik het huis uit. Ik ga met Bento naar een concert van Nneka. Een zangeres uit Nigeria. Echt super leuk was dat, echt een leuke avond. Ik was kapot daarna...rond 1 uur was ik terug thuis.

Woensdag ochtend om 8 uur komen de kinderen mijn kamer binnen stormen, ik lig nog heerlijk in dromenland....oh ik ben zo moe! We gaan op Internet naar de commercial van de M&M´s kijken, zo grappig. En daarna laat ik ze afleveringen van Inspector Gadget kijken, geweldig. Ik doe nog een poging tot slapen, maar lukt niet. Ik zou gaan sporten, maar ik ben zo moe, dat ik ga ontbijten met kids. We zouden gaan zwemmen, maar op een gegeven moment was ik zo zat van het brutale gedrag van Evan dat ik zei we gaan niet. Uiteindelijk zijn we wel gegaan, en hebben het erg leuk gehad in het zwembad. Het was in de country club voor rijke mensen. Ik loop daar in mijn trainingspak en mijn wandelschoenen, mijn haar wild, geen make-up...ook wel een zwerver genoemd, hahaha! En dan lopen daar moeder met hoog blond haar, net pakje aan,make-up, botox, hoge hakken en gewoon perfect!

Maar goed, ik heb lol gehad met de kids! Daarna ga we naar een speeltuin en ontmoeten daar hun oude nanny die 3 jaar voor ze heeft gezorgd. Ze zorgt nu voor een jongetje die 1000x erger is dan Evan, een verwend jochie! Wij kletsen, zij spelen. In de avond kook ik het eten, en ik ben gewoon uitgeput van de 3 dagen...en op dat moment krijg ik een sms van Eve of ik het huis uit wil, zij wel namelijk! En ik vertrek na het eten...en we kletsen en schreeuwen en gaan naar sushi tent, ik eet toetje. En we hebben allebei het gevoel van: `Ik ga iemand vermoorden als ik nog langer in het huis blijf`. hahahaha....drama!

Daarna gaan we nog een drankje drinken en ik ga terug naar huis en slaap als een engeltje. De volgende ochtend gaan de kids terug naar school! Oh zo heerlijk, ik heb de hele dag in bed gelegen, GTST gekeken, niks gedaan en gerelaxt!

Om 3 uur kids ophalen van school. Evan in wat agressief naar andere kinderen en zeg dat hij moet ophouden. Zegt hij even lief: Would you shut up please...ook wel vertaald in: Wil jij je bek wel ff houden. Ik had het helemaal gehad met dat joch, dus weer geen Nintendo, computer en alles voor hem.
We gaan wandelen met de hond op het strand en daarna naar ballet. Bij ballet waarschuw ik hem weer dat hij wat rustiger moet doen, weer is hij brutaal. `Je bent niet de baas over mij`. `Je irriteerd me`. OMG...niet normaal toch!!!

Dus ik ben naar buiten gelopen en heb gezegd dat hij daar maar moet wachten op zijn moeder, en dat ik naar huis ga zonder hem. Uiteindelijk gaat hij met me mee, maar ik negeer hem.

Later heb ik gezeggd geen Nintendo en alles ook voor vrijdag. Wat een brutaal joch zeg...maar goed ik hendel het wel! Ik moest babysitten deze avond, ik was kapot., ik heb gekookt. Kinderen eten goed, anders geen verhaaltje, we kijken naar hockey, en lees een verhaaltje voor en de kids gaan slapen. RUST!

Vanochtend de kids naar school gebracht, heb ontbeten in Deep Cove, heerlijke donut met koffie, en heb wat donuts gehaald voor de kids voor onderweg, daarna met de hond gelopen. Het regent vandaag...maar ik heb vakantie! Ik zit nu heerlijk bij mijn vriendje te schrijven, oh wat fijn ik heb vakantie voor 10 dgn! Ik hoop dat de zon gaat schijnen zodat ik veel leuke dingen kan doen!

Tot schrijfs. xxx

Reacties

Reacties

Hesham en Suzan

Sabientje, geniet van je vakantie en rust goed uit ! Ben je nu ook tien dagen uit het huis ?
Lieve groet, Hesham en Suzan xxx

Anneke

Oh echt waar, als dit mijn kind was geweest, huisarrest voor zijn leven!

Dat jij ooit weg mocht van mij.:) Ik ben nu nog oververmoeid..ha ha ha

janny

Nou Sabien, geniet van je wel verdiende rust!!!
eN.... natuurlijk van je vriendje!!!!

merlijn

Hahaha, Anneke!! Wat leuk dat je dat schrijft.
Maar goed iedere tiener wordt groot!!

Geniet van je vakantie en misschien tot vanavond op skype!

Coba

Hey Sabien........Machtig mooi geshreven.
Wat ein jong met de kop tussen de deure, zoals wij hier zeggen hahaha,maar je red het.Ja soms...... en achteraf kun je er wel om lachen.Nou heel veel sterkte daaro en een mooie vakantie en geniet heel veel.Groetjes van een oude collega Prins Bernhard Hoeve.hahahaha.

Sabine

Hahahahha die Coba! Zo leuk dat je mijn verhalen leest! Grappige reactie ook van je, heb er hartelijk om kunnen lachen!

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!